JHL:n edustajisto

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL:ssä ylin päätösvalta on jäsenistä valitulla edustajistolla. Liiton hallitus toteuttaa edustajiston päättämiä suuria linjoja liiton toiminnassa.

JHL:n organisaatio rakentuu jäsenyhdistyksistä, edustajistosta, hallituksesta sekä keskus- ja aluetoimistoista. Yhteisöjäsenliitot ovat neuvottelukumppaneita, ja työttömyyskassa ja JHL-opisto ovat tärkeä osa palveluja tuottavaa liittorakennetta.

Edustajistossa on 120 vaaleilla valittua jäsentä. Edustajistokausi kestää viisi vuotta. Edustajistovaalit pidettiin helmi-maaliskuussa 2022. Yhteisöjäsenliitoilla on omat edustajansa.

Kaakkois-Suomen vaalipiiriin A valittiin Haminan JHL 306 ry:n pääluottamusmies Tiina Korte.